Zašto se svemir još nije raspao?

Izvor INDEPENDENT | B92 oktobar 23, 2017

Prema svim proračunima, svemir je trebalo da nestane istog trenutka kada je i stvoren, ali se to nije desilo, a razlog za to još nije poznat naučnicima.

Na početku svega, prema standardnom modelu, postojale su jednake količine materije i antimaterije. Da su se ravnomerno poništavale, kako je i očekivano, ništa više ne bi postojalo.  Istraživači već godinama pokušavaju da pronađu neko objašnjenje zbog kog svemir, i mi u njemu, još postoji, ali bez uspeha.  "Prema svim dosadašnjim merenjima, postoji simetrija između materije i antimaterije u pogledu mase, naelektrisanja i drugih faktora, što znači da svemir uopšte ne bi trebalo da postoji", kaže Kristijan Smora, autor nove studije sprovedene u CERN-u.

"Neke razlike između materije i antimaterije moraju da postoje, ali mi ne možemo da ih nađemo."  Jedno objašnjenje bilo je da antimaterija i materija imaju drugačiji magnetizam, ali je novo istraživanje pokazalo da su identične čak i u tom pogledu.  Nova studija, predvođena dr Smorom, merila je antiprotone i pokazala da su potpuno identični protonima.  Istraživači se nadaju da će sada moći da ispitaju njihova svojstva još detaljnije, zahvaljujući novim metodama, a neki se već poigravaju sa vrlo zanimljivim idejama - šta ako antimaterija ima "naopaku" gravitaciju?

NEOBRAĐENE FOTOGRAFIJE PLUS SIZE LEPOTICE IZAZVALE BURU EMOCIJA Ne sramim se nekoliko rupica

Kako se približava leto, poznata online trgovina kupaćih kostima Swimsuits for All…

Evo zašto treba da jedete slaninu!

Sve što su vam pričali o slanini zaboravite, jer slanina je u 2018. godini proglašena za…

Kada muškarac upozna ženu, otprilike polovinu vremena će provesti gledajući u jedan deo njenog tela

Na jednom univerzitetu u Mančesteru urađena je studija koja je pokazala da su usne…

Naučnici u šoku: Ulovljeno misteriozno „čudovište“

Farmer je ubio životinju nakon što ju je otkrio blizu stoke u blizini Dentona u državi…
Venecija | Pixabay

Nauka potvrđuje: bolje da putujete, nego da kupujete!

Naučnici su dokazali ono što ljubitelji putovanja oduvek znaju: umesto da novac trošite…