Zašto se svemir još nije raspao?

Izvor INDEPENDENT | B92 oktobar 23, 2017

Prema svim proračunima, svemir je trebalo da nestane istog trenutka kada je i stvoren, ali se to nije desilo, a razlog za to još nije poznat naučnicima.

Na početku svega, prema standardnom modelu, postojale su jednake količine materije i antimaterije. Da su se ravnomerno poništavale, kako je i očekivano, ništa više ne bi postojalo.  Istraživači već godinama pokušavaju da pronađu neko objašnjenje zbog kog svemir, i mi u njemu, još postoji, ali bez uspeha.  "Prema svim dosadašnjim merenjima, postoji simetrija između materije i antimaterije u pogledu mase, naelektrisanja i drugih faktora, što znači da svemir uopšte ne bi trebalo da postoji", kaže Kristijan Smora, autor nove studije sprovedene u CERN-u.

"Neke razlike između materije i antimaterije moraju da postoje, ali mi ne možemo da ih nađemo."  Jedno objašnjenje bilo je da antimaterija i materija imaju drugačiji magnetizam, ali je novo istraživanje pokazalo da su identične čak i u tom pogledu.  Nova studija, predvođena dr Smorom, merila je antiprotone i pokazala da su potpuno identični protonima.  Istraživači se nadaju da će sada moći da ispitaju njihova svojstva još detaljnije, zahvaljujući novim metodama, a neki se već poigravaju sa vrlo zanimljivim idejama - šta ako antimaterija ima "naopaku" gravitaciju?

Ove žene su najbolje u KREVETU

Mnoga istraživanja su pokazala da žene sa godinama stiču seksualno samopouzdanje, te dame…

Kopriva čuva kosu

Kosa je simbol ženstvenosti i lepote širom sveta, ali na žalost, usled učestalog…

Film "Četiri venčanja i sahrana" dobija nastavak?

Hju Grant, Endi Mekdauel i Ana Čenselor, kao i još neki saradnici na filmu "Četiri…

DOBRO JE I SUDIO: Supruga Nestora Pitane POZIRALA GOLA DOK JE SUDIO FINALE MUNDIJALA!

Argentinski sudija Nestor Pitana je trn u oku brojnih hrvatskih navijača, ali se s druge…