Monday, May 21, 2018

Evolucija je dovela do fascinantnih metoda odbrane u životinjskom carstvu, a naučnici su upravo otkrili još jedan. Nova vrsta mrava koji žive na drveću u džungli na Borneu, žrtvuje se da bi odbranila svoju koloniju i to na veoma specifičan način.

Vrsta je dobila latinsko ime Colobopsis explodens. Baš kako dolikuje, jer je njihov metod odbrane da iz svog tela izbace toksičnu tečnost na napadača tako što „eksplodiraju“.

Određeni broj radnika u koloniji ima posebne uvećane žlezde u svom telu, koje proizvode sluzavu, žutu materiju.

Kada je kolonija napadnuta, oni se čeljustima hvataju za napadača, obavijaju oko njega i izvijaju telo dok ne pukne oslobađajući tečnost iz svojih žlezda, koja može da povredi ili ubije mnogo većeg napadača.

Uprkos tome što se za ponašanje „eksplodirajućih“ mrava zna još od 1916. godine, ova vrsta insekata ostala je pod velom tajne tokom proteklog stoleća.

Članovi međunarodnog istraživačkog tima, koji se sastojao od entomologa, mikrobiologa, hemičara i botaničara, otišli su na Borneo da ispituju mrave. Identifikovali su 15 različitih podvrsta, koje potpadaju pod vrstu Colobopsis cylindrica.

Istraživanje je objavljeno u magazinu ZooKeys.

+ 381 65 333 9029