Naučnici identifikovali "posetioca" iz drugog zvezdanog sistema?

Izvor TANJUG jun 28, 2018

Prvo nebesko telo koje je došlo iz sistema druge zvezde i "posetilo" Sunčev sistem identifikovano je kao kometa.

Tim evropskih stručnjaka opisao je taj slučaj u članku objavljenom u časopisu "Nejčer" (Nature), navodi AP, podsećajući da su teleskopi u oktobru prvi put primetili misteriozan objekat u obliku cigare u unutrašnjosti Sunčevog sistema.

Od tada se među astronomima vodi debata da li je u pitanju asteroid ili kometa. Nedoumicu je izazvalo i to što nisu bili uočeni ni rep ni druge uobičajene odlike ledene komete.

Dilemu je, na kraju, rešio italijanski astronom Marko Mikajeli i njegov tim.

Oni su došli do zaključka da je putanja nebeskog tela, kao i njegovo ubrzanje najbolje objašnjeno ne samo gravitacijom već i gasovima koji ostaju iza komete.

Međutim, nebesko telo je odavno napustilo Sunčev sistem, a sa njim je i nestala prilika da se sa apsolutnom sigurnošću utvrdi šta je ono zapravo bilo, navodi AP.