Naučnici u čudu: Otkrivena najtoplija planeta u svemiru

Izvor avgust 24, 2018

Naučnici su došli do neverovatnog otkrića – pronađena je do sada najvrelija planeta koja je nazvana Kelt-9b, piše britanski Metro.  Stručnjaci u Nasi veruju da bi temperatura egzoplanete (planeta izvan Sunčevog sistema) mogla da iznosi oko 4.300 stepeni celizijusa, što govori da je ovo najtopliji svet koji je do sada otkriven te da planeta postaje toplija od nekih zvezda. Za poređenje, temperatura na površini Sunca iznosi preko 5.500° celzijusa.  "Planeta Kelt-9 je gasni džin - velika je kao tri Jupitera, ali je dvaput manje gustine", objasnili su iz Nase.

Naučnici smatraju da je to rezultat jake radijacije koju emituje zvezda oko koje planeta kruži, jer radijacija atmosferu KELT-9b "naduva kao balon".

Kako je poznato, toplotu uzrokuje zvezda Kelt, na kojoj su temperature blizu 10.000 stepeni. Ova planta je 30 puta bliže svojoj zvezdi nego Zemlja Suncu.

Zbog toga što je tako blizu zvezde Kelt, planeta kruži oko zvezde samo 36 sati, a iste strane planete su uvek okrenute prema Suncu.

"Temperature su tako visoke, pa iako je reč o planeti, ona ima atmosferu zvezde", rekao je Kevin Heng, profesor na Univerzitetu u Bernu i koautor najnovije studije o Kelt9b koji je objavljen u časopisu Nature.

U atmosferi Kelt-9b pronađeni su gvožđe i titanijum, što govori o vrelini koja isparava iz ove planete.

Ovu planetu je otkrio je tim američkih astronoma, a od Zemlje je udaljena 650 svetlosnih godina i nalazi se u konstelaciji Labud.

EXPRES

Srpski informativni Portal  Ono o čemu drugi ćute mi nećemo. Bez uvrede! Bez cenzure!

Najnovije online vesti iz zemlje i sveta, sporta, zabave i tehnologije.

Tajne koje muškarci kriju od žena

Gledaju svaku ženu koja prolazi Muškarac će uvek gledati lepu ženu. To je u njihovoj…

Studentkinja u Avganistanu istovremeno radila test i brinula o bebi

Fotografija žene koja sedi na tlu i brine o svojoj bebi dok radi test postala je viralna…

Ovo je najlepša devojčica na svetu

Reč je o devojčici Jare iz Nigerije, a svet je za njenu nestvarnu lepotu saznao kada je…

Ovo je njena ISPOVEST! Da bi se osvetila dečku spavala s njegovim ocem, a sada prolazi kroz PAKAO!

Jedna anonimna devojka pristala je na seks da bi se osvetila dečku jer ju je prevario,…