Naučnici u čudu: Otkrivena najtoplija planeta u svemiru

Izvor avgust 24, 2018

Naučnici su došli do neverovatnog otkrića – pronađena je do sada najvrelija planeta koja je nazvana Kelt-9b, piše britanski Metro.  Stručnjaci u Nasi veruju da bi temperatura egzoplanete (planeta izvan Sunčevog sistema) mogla da iznosi oko 4.300 stepeni celizijusa, što govori da je ovo najtopliji svet koji je do sada otkriven te da planeta postaje toplija od nekih zvezda. Za poređenje, temperatura na površini Sunca iznosi preko 5.500° celzijusa.  "Planeta Kelt-9 je gasni džin - velika je kao tri Jupitera, ali je dvaput manje gustine", objasnili su iz Nase.

Naučnici smatraju da je to rezultat jake radijacije koju emituje zvezda oko koje planeta kruži, jer radijacija atmosferu KELT-9b "naduva kao balon".

Kako je poznato, toplotu uzrokuje zvezda Kelt, na kojoj su temperature blizu 10.000 stepeni. Ova planta je 30 puta bliže svojoj zvezdi nego Zemlja Suncu.

Zbog toga što je tako blizu zvezde Kelt, planeta kruži oko zvezde samo 36 sati, a iste strane planete su uvek okrenute prema Suncu.

"Temperature su tako visoke, pa iako je reč o planeti, ona ima atmosferu zvezde", rekao je Kevin Heng, profesor na Univerzitetu u Bernu i koautor najnovije studije o Kelt9b koji je objavljen u časopisu Nature.

U atmosferi Kelt-9b pronađeni su gvožđe i titanijum, što govori o vrelini koja isparava iz ove planete.

Ovu planetu je otkrio je tim američkih astronoma, a od Zemlje je udaljena 650 svetlosnih godina i nalazi se u konstelaciji Labud.

EXPRES

Srpski informativni Portal  Ono o čemu drugi ćute mi nećemo. Bez uvrede! Bez cenzure!

Najnovije online vesti iz zemlje i sveta, sporta, zabave i tehnologije.

TURBOFOLK JE U HRVATSKOJ POSTAO MAINSTREAM: U Splitu svi vole narodnjake

- Halooo, može li za radne ljude Dejan Matić ‘Ova ljubav baš preteruje’ ili Šemsa…
Foto:Alexandra Vishleva

Vratite zaljubljenost sa početka veze: Ova navika od 30 sekundi popraviće vaš odnos!

Nakon početnog zanosa u vezi, velike zaljubljenosti i strasti najčešće dolazi do malog…

Koktel od hibiskusa

Ukoliko se pomeša sa nanom, sokom limuna ili pomorandže, a potom zasladi medom i dobro…

ON TEBE NE ŽELI U ŽIVOTU: Ovako se ponaša muškarac kad si mu NEBITNA!

On tebe ne želi u životu: Iako ti unutrašnji glasić poručuje da on nije za tebe, ti se i…

One vole mlađe: Ova tri znaka uvek biraju "piletinu"

Stariji im ne prijaju jer pored njih izgledaju nezeralo i manje se zabavljaju. Za…

PLEJBOJ ZEČICA NAĐENA MRTVA U SPAVAĆOJ SOBI. Da li kamere vode ka ubici?

Manekenka Kristina Karlin Kraft ubijena je u svom stanu nedaleko od Filadelfije i…