Evo kako nas trgovci varaju svakog dana

Izvor Večernji.ba februar 04, 2018
Pixabay Pixabay

Pri kupovini hrane neophodan je dodatni oprez, jer trgovci mogu lako da vas prevare.


Trgovci će ono što žele ili moraju prvo da prodaju staviti na police, najbliže kupcu i to uvek u visini očiju.

Proizvodi na takvim mestima prodaju se i po 30 odsto višoj ceni. Jedino je čokolade, kekse, bombone i ostale poslastice moguće videti na nižim policama, ali i to je s razlogom. 

Deca su niža i gledaju niže. Zato proizvođači plaćaju trgovcima da njihove artikle stave na "privlačna" mesta, piše 24sata.hr. 

Na kupovinu tera i veće pakovanje, ali u jednom od četiri slučaja veće je bilo i skuplje, pokazuje američka studija. Na primer, proizvod od 100 g bio je skuplji nego dva pakovanja od 50 g. A promotivne cene često su samo trikovi koji podstiču ljude da kupe ono što im ne treba. 

Zamke ne prestaju ni kada mislite da ste gotovi s kupovinom. Energetska pića, jeftine čokoladice, bomboni kao i povoljni upaljači stoje uz kasu, za impulsivne kupce koji ne mogu da im odole dok čekaju u redu. 

Bacite oko 12 odsto kupljenih proizvoda 

Ako kupujete na akcijama proizvode koji vam nisu potrebni i gomilate ih, na kraju ćete baciti oko 12 odsto kupljenog. 

Gotova hrana "krade" novac 

Pripremljeno meso, salate kao i zapakovano voće i povrće možda štede vreme, ali su često višestruko skuplji. Zdravije i jeftinije je kupiti obično meso i sam ga marinirati. 

Pogledajte najviše i najniže police 

U najnižim i najvišim redovima polica često stoje artikli proizvođača koji nisu najpopularniji, ali su često puno jeftiniji od poznatih brendova. 

Budite svoj majstor 

Umaci za testeninu velikih proizvođača posebno su skupi, ali uz ekstrakt paradajza, malo belog luka, bibera i pečuraka moguće je proći ukusnije i višestruko jeftinije. 

Zavirite u drugi red 

Već je uobičajena praksa da proizvode koji nisu najsvježiji ili kojima je gotovo istekao rok trajanja stavljaju u prvi red polica kako bi kupce naveli da kupe upravo njih. 

Pripazite šta piše na etiketi 

Proizvođači se uvek trude da menjaju ambalažu proizvoda kako bi izgledala što atraktivnije i povoljnije. Ali iako je ambalaža veća, to ne znači da sadrži jednako proizvoda. 

Više kupujemo ako više vidimo 

"Što više kupac vidi, više će i kupiti", napominje Marion Nestle, autor knjige "Šta jesti”. Zato trgovine mleko, koje svima treba, često smeste na kraj kako bi kupci na putu do njega prošli kraj mnogih polica.

Dodaj komentar

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Redakcija expres vesti ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije expres vesti.

REAKCIJE

Možete li da zamislite da jedete bananu s korom? Zahvaljujući Japancima od sada je i to moguće

Iako mnogim ljudima nije jasno zbog čega bi to radili, Japanci su stvorili novu verziju…

Radi u industriji za odrasle i želi nešto važno da prizna

"Ja sam prostitutka koja živi u mestu gdje je to legalno. Razmišljala sam o tome kako…
Foto:Pixabay

Ove stvari odmah bacite, donose vam nesreću u domu!

Drevna kineska veština, Feng Šui, uči nas da u našem okruženju uvek vlada pozitivna…

Istraživanje pokazuje da ljudi mobitel gledaju svakih 12 minuta

U proseku Britanci proveravaju svoj pametni telefon svakih 12 minuta, a 40 posto odraslih…
Foto:isorepublic

Pet životnih lekcija koje su naučile sve uspešne žene

Svaka uspešna žena je morala da prođe kroz različite faze života. Iako su danas sinonim…

Devojka pije urin svog psa i tvrdi da leči OVO! | VIDEO

Ova Amerikanka i ljubiteljka pasa tvrdi da joj je ispijanje mokraće njenog psa pomoglo u…
© 2015 Agencija Expres Media. All Rights Reserved
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd