Naučnici veruju da su otkrili najstariju boju na svetu

Izvor JUTARNJI LIST jul 12, 2018
Naučnici veruju da su otkrili najstariju boju na svetu Pixabay

Istraživači su otkrili pigmente, koje je proizvela prastara mikroskopska cijanobakterija, nakon što su izvadili komade 1,1 milijardi godina starog morskog crnog škriljca duboko ispod peska Sahare u Mauritaniji, navodi se u istraživanju objavljenom u naučnom časopisu PNAS.

Naučnici su saopštili da su pigmenti "najstarija biološka boja" i da su više od pola milijarde godina stariji od prethodnih sličnih otkrića.  "Svetloružičasti pigmenti su molekularni ostaci hlorofila koje su proizveli fotosintetski organizmi nastanjeni u prastarom okeanu, koji je odavno nestao", izjavila je naučnica sa Australijskog nacionalnog univerziteta (ANU) Nur Gueneli, koja je otkrila molekul tokom svog istraživanja u okviru doktorskih studija.

Naučnici veruju da su otkrili najstariju boju na svetu i da je to svetloružičasta
Istraživači su razbili u prah stene stare milijardu godina i iz njih izvukli i analizirali molekule prastarih organizama. Ostaci su u rasponu od krvavocrvene do jarkoljubičaste u svom koncentrisanom obliku, a svetloružičaste kad su razređeni, saopštili su naučnici.  "Precizne analize prastarih pigmenata potvrđuju da je sićušna cijanobakterija dominirala osnovom prehrambenog lanca u okeanima pre milijardu godina, što pomaže u objašnjenju zašto u to doba životinje nisu postojale", rekla je Gueneli.

Stene je pre desetak godina na univerzitete poslala naftna kompanija koja je tražila naftu u saharskoj pustinji.  "Svaka stvar ima boju, a boje nas vraćaju u početak vremena. Ispravniji termin kojim bi se opisalo otkriće bio bi da je to najstarija organska biološka boja", rekao je nemački naučnik sa ANU Johen Broks, viši istraživač koji sarađuje na toj studiji.

To znači da su naučnici pronašli molekul sa biološkim pigmentom star više od milijardu godina, koji je sačuvan do danas. Broks smatra da je to isto kao kada bismo, posle 100 miliona godina pronašli ostatke kože dinosaurusa sa još netaknutom bojom životinje.  "Činjenica da takav pigment može da preživi toliko dugo vremena izaziva u nama radoznalost i čuđenje", zaključuje on.

Ove namirnice izbegavajte da jedete uveče jer su pune šećera

Gladovanje se nikako ne preporučuje, čak ni uveče. Ipak, postoje namirnice koje tada…

KONTROVERZNA RUSKA BALERINA: Dobila otkaz u Boljšoju jer je predebela, a sada im se sveti gde stigne

Balerina Anastazija Volčkova već više od deceniju pleni medije više svojim kontroverznim…

Nisu mogli da obuzdaju strasti. Kum spavao sa mladom noć pre venčanja

Na stranici "Whisper" na kojoj korisnici anonimno dele svoje priče su otkrili da su…

Pixabay

5 razloga zbog kojih morate da jedete jagode

Jagode su voće u čijim ukusima većina nas uživa, a najviše ih volimo u voćnim salatama,…

Skype je nakon 15 godina konačno dobio jednu korisnu funkciju

Duže od decenije Skype nije posedovao opciju snimanja poziva, ali je kompanija Microsoft…
Foto;Pixabay

NASA pronašla dokaz da je na Marsu bilo života?

Nasin rover „kjuriositi“ pronašao je organsku materiju na Marsu, što bi mogao da bude…

“Gde si ku..o”: Uhvatio ženu sa švalerom i sve snimio | VIDEO

Neimenovani čovek iz Bitolja, na jugu Makedonije, mesec dana je pratio svoju suprugu,…

Svaka ljubavnica o ovome sanja, ali ćuti ko zalivena

Svaka čast! Izrekla je ono o čemu svaka ljubavnica sanja, samo ne sme da prizna! (BLAJBI)…

NOVI TREND U FARBANJU KOSE: Ova frizura biće HIT 2018. godine!

Balejaž je prema definiciji tehnika kojom se posvetljuje donji deo kose, tako da podseća…